bruisende zaken

Je lokale bedrijf promoten: zo doe je dat

Je lokale bedrijf promoten: zo doe je dat

01-06-2023

Heb je plannen om lokaal een bedrijf op te starten? Of heb je een lokaal bedrijf en wil je meer bekendheid krijgen in de regio? Een bedrijf opstarten is één, maar het verkrijgen van bekendheid kan een uitdaging zijn. Waar bereik je je doelgroep? En op welke manier kun je je doelgroep bereiken? Het zijn slechts een aantal vragen waar je als ondernemer het antwoord op wilt weten. In dit artikel helpen je op weg met een aantal tips voor het promoten van je lokale bedrijf.

Wie is je doelgroep?

De eerste stap en eigenlijk de basis voor alles is om te weten te komen wie je doelgroep is. En dat wil je zo goed mogelijk weten. Want op die manier weet je ook wie je aanspreekt en hoe je ze kunt aanspreken. In welke regio wonen ze? Welke leeftijd hebben ze? Wat voor functie? Welke doelen en interesses? Welke socialmediakanalen of andere websites gebruiken ze vaak? Je komt dit te weten door mensen uit de doelgroep te interviewen. Op basis daarvan kun je een aantal profielen opstellen, zodat je ook echt een beeld krijgt bij wie je aanspreekt. Lees op Marketingtribune meer over het belang van een buyer persona.

Waar en op welke manier ga je reclame maken?

Op basis van je doelgroep kun je gaan bedenken waar en op welke manier je reclame gaat maken. Daarbij hoef je niet direct te denken aan adverteren, maar er zijn nog meer slimme manieren om je merk te laten zien op plekken waar je doelgroep komt. Wanneer mensen bijvoorbeeld rondlopen met draagtasjes met jouw logo erop, dan zorgen ze meteen voor naamsbekendheid. Een goed idee dus om deze weg te geven. En als je in je winkel mooie draagtassen weggeeft, denk je meteen aan het milieu en verminder je de plastic afvalberg. Dit is slechts een voorbeeld, maar op basis van de plekken waar je doelgroep komt kun je een slimme strategie en middelen bedenken. Dat kunnen online of offline middelen zijn, maar ook een combinatie van beide. Wil je een direct mail inzetten? Lees dan het artikel met tips voor het versturen van direct mails.

Hoe ga je het succes meten?

Meten is weten blijft een belangrijk spreekwoord. En bij offline middelen is het misschien lastig om te meten wat het succes is geweest, maar ook daar zijn manieren voor. Geef bijvoorbeeld een flyer bij de draagtas en hang daar een speciale actie een campagnepagina aan. Verwijs mensen naar een specifieke url. Zo  kun je uiteindelijk zien wat het succes vna de draagtassenactie is geweest. Kijk na een bepaalde periode wat het succes is van je inspanningen en pas je strategie daarop aan. Uiteindelijk kom je zo tot de meest succesvolle strategie voor je doelgroep.

 

Neem de tips in dit artikel mee voor het promoten van je lokale bedrijf en zorg zo voor meer naamsbekendheid in de regio.

Delen


MEER BRUISENDE ZAKEN


EDITIE VAN DE MAAND


bekijk vorige edities


BLIJF ALTIJD OP DE HOOGTE MET DE BRUIST NIEUWSBRIEF

 

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).


10375 Monique Bankras Uitvaartbegeleiding