01-02-2024
Als horecaondernemer sta je geen dag stil en ben je altijd bezig met het lopende houden van jouw zaak. De horeca is een vrij zware bedrijfstak en als ondernemer ben je daarom waarschijnlijk ontzettend gepassioneerd over jouw bedrijf. Wil jij jouw horeca-onderneming naar een hoger plan tillen? In dit artikel delen we vier tips.
Wees niet bang om geld te steken in jouw zaak. De beste ondernemingen ontstaan uiteindelijk door de durf om te investeren. Steek gemaakte winst in het bedrijf door het interieur eens goed onder handen te nemen, meer personeel aan te nemen of nieuwe horeca koelkasten en vriezers aan te schaffen. Een goedlopend bedrijf kost geld, maar zal onderaan de streep nog meer geld opleveren. Wees dus niet bang om het geld te laten rollen: het zal zich op termijn uitbetalen.
Jouw horeca-onderneming draait uiteindelijk om wat er op de kaart staat. Creëer een sterke mix tussen seizoens- of maandspecials en standaard gerechten die ze altijd bij jullie kunnen verwachten. Zo kun je een vaste klantenkring opbouwen die bij jullie het oude vertrouwde kunnen eten of drinken, maar ook eens in de zoveel tijd weer verrast worden met een deels nieuwe kaart. Zo blijven je gasten regelmatig terugkomen.
Flyeren is niet meer van deze tijd. Om nieuwe klanten te bereiken moet je toch echt op de sociale media zijn. Foto’s en korte filmpjes op Instagram en TikTok zijn de ideale manier om mensen te bereiken. Voor een paar euro kan je je post laten sponsoren waardoor hij ook gezien wordt door mensen die jouw onderneming nog niet volgen. Door regelmatig updates over het restaurant te posten blijven jouw volgers actief betrokken bij jouw onderneming en zullen ze vaker op het idee komen om bij jou wat te eten of drinken.
Wat is jouw USP of Unique Selling Point? Ofwel: wat is de reden dat mensen naar jou komen en niet naar een ander restaurant in de straat? Misschien zit hem dat in de ervaring die jij als restaurant biedt (denk aan de inrichting of dingen als shared dining), misschien zit het hem in de kaart (denk aan fusion kitchens of louter biologische ingrediënten). Door bewust te zijn van jouw USP kun je je marketing beter targeten.
Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je onderaan de desbetreffende nieuwsbrief eenvoudig afmelden.
Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Je persoonlijke gegevens worden niet aan derden verkocht of verstrekt zonder dat er door jou toestemming wordt gegeven. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG).